Szegecs konyhája

Konyhai tevékenységeim dokumentálása.

Friss topikok

Linkblog

2009.02.28. 20:26 szegecs111

Kenyér dagasztás nélkül

 

Ezt a receptet egy barátom unszolására készítettem el, az eredeti lelőhelye itt, köszönet érte Tomának. Először nem nagyon hittem, hogy jó lesz a végeredmény, de a képek magukért beszélnek. Amilyen jól néz ki olyan finom is, nincs meg az a zavaró élesztő íze, ami a házilag készült kenyerek némelyikét jellemzi.

 

 

 

Íme a recept, ahogy én készítettem:

 

 

Hozzávalók:

 

-3 csésze (2.5dl/csésze) BFF 55 liszt.
-Két teáskanálnyi só
- 1/4 teáskanálnyi instant, vagy 1/8 kocka friss élesztő
-1/2 teáskanál cukor
- Két csésze víz

 

Elkészítése:

 

A száraz összetevőket egy keverő tálba öntöttem, majd a langyos víz hozzáadásával összekevertem az egészet. A keverés fakanállal történt (nem kell gyúrni, dagasztani ), és egy sűrű nokedlitészta állagú anyag készült belőle.

 

Az elkészült kenyértésztát lefedve meleg helyen 12 órán keresztül kelesztettem.

 

Amikor a kelési idő letelt, a tésztát egy lisztezett gyúródeszkára borítottam ( még ekkor is lágy volt, de már formázhatóbb ), és a széleitől befelé behajtogattam, majd további 1 órára visszatettem pihenni az edénybe, amelyikben kelt.

 

Ezalatt az idő alatt kerestem egy 2 liter körüli lefedhető jénai tálat, és a sütőbe betéve előmelegítettem 250 Co fokra ( Elektromos sütő  légkeverés, max. fokozat ).

 

Az előmelegített edényt kevés liszttel  meghintettem, majd beletettem a tésztát a forró sütőbe.

 

A sütés a következő képpen történt:

 

-40 perc fedővel lefedve 250 Co fokon.

-15 perc fedő nélkül, a vége felé esetleg mérsékeltebb hőfokon (figyelni kell, hogy ne égjen meg, csak ropogós barnára piruljon )

 

Amikor készen van, az edényből kivéve konyharuhával letakarva hagytam kihülni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kenyér sütés


A bejegyzés trackback címe:

https://szegecs111.blog.hu/api/trackback/id/tr6972182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása